فضفضة وتجارب : بحبه ومخنوقه منه !!!

أشترك ليصلك جديد موسوعة المعلومات !

انا بحب واحد اتعرفت عليه من سنه كنت ف ظروف وحشه اوى كنت بحب واحد وسبته قبليه وكنت . . . 




انا بحب واحد اتعرفت عليه من سنه كنت ف ظروف وحشه اوى كنت بحب واحد وسبته قبليه وكنت

وانا معاة بفكر فيه بس هو حاول بكل الطرق يخلينى احبه واتشد ليه لحد ماحصل دة وكان ف كذا مشكله حصلت وانا معاة اول 

مشكله انه شاف رقم اللى كنت مرتبطه بيه ع تلفونى وشاف منى اتصالت كانت بنا بس انا قولتله قبل كدة انه دى رقم وحدة 

صحبتى وحصلت مشكله وكان فاكر انى بخونه وسبنا بعض وبعدين رجعنا وبعديها بفترة كنت غيرت رقمى وبعديها بفترة عرف 

بالصدفه انه جاب رقمى وكلمنى وانى بعتله رساله يوم عيد ميلادة بس انا والله ماكنتش اقصد كدة بس هو هددنى وقالى لو 

مابعتليش رساله يوم عيد ميلادى وقولتيلى كل سنه وانتى طيب مش هسيبك ف حاللك وانا كنت بطلب منه يبعد عنى لحد ماعرف 

فقولت احلها انا فبعتله الرساله وبعديها حبيبى عرف وسبنا بعض وبعين سمحنى تانى ورجعنا لبعض وبعديها بردو بفترة حصلت 

مشكله وكنت انا اللى غلطانه وسبنا بعض تانى وبعدين انا حاولت اصلح الدنيا بعد بجد ماتغيرت وبقيت Ù! �يه ه و بس بس انا 

حاسه انه مش زى الاول والمشكله انه مامتى عارفه انى مرتبطه بيه وانه المفروض هيتقدم ف شهر 1 عشان يخطبنى بس انا 

حاسه انه متغير طرقته اتغيرت ليا بس حبه ليا ماقلش لانى عارفه انه بيحبنى بجنون بس هو دماغه صعبه شويه وممكن من اقل 

حاجه نتخانق عليها عايزنى دايما اعمل كل حاجه من غير مناقشه حتى لو مش عجبانى بس انا اتخنقت واوقات كتير بيشوف 

حجات صح وهى مش كدة وانا مخنوقه جدا وف نفس الوقت مش هينفع اعيش من غيرة وخايفه اعمل حاجه اندم عليها بس ممكن 

يكون اللى هو فيه من كتر المشاكل والغلطاط اللى انما غلطها معاة ممكن انا عايزة حد يريحنى بجد لان الموضوع دة تعبنى 


الاجابة ::

اولا اشكرك لارسال مشكلتك لنا 
ثانيا طريقة ارتباطك من الاول كانت غلط لانك كنتى لسة طالعة من تجربة حب وكان ممكن سهل اى شخص يدخل حياتك لانك هتحاولى تنسى الشخص دا بحب تانى ثانية انتى مانهتيش علاقة الحب الاول وفضلتى تفكرى فية انتى كدة ظلمتى نفسك وظلمتى الشخص الى حبك المشكلة ان الكذب مش بيحل المشاكل بالعكس بيعقدها اكتر ودا الى حصل فى مشكلتك بالظبط الحقيقة بانت وهوا افتكر انك لسة بتكلمى الشخص الى كنتى مرتبطة بية قبلة وبعدين غلطتى الغلطة التانية لما بعتلى للشخص دا مسج المفروض كنتى تقولى للشخص الى مرتبطة بية ان الى حصل كذا كذا او على الاقل ماترديش علية وبكدة انتى هتكونى اتجنبتى مشاكل حتى هوا لو حاول يعمل مشكلة الى مرتبطة بية هيعرف انك ماعملتيش حاجة غلط او من وراة المشكلة الى حصلت بقى انة بقى مش واثق فيكى زى الاول بيبقى حاسس طول الوقت انك ممكن تكونى بتعملى الى فات دا تانى وهوا مش عارف علشان كدة بيحاول يتجنب دا بانة يقولك على حاجات ومش يحب انك تناقشية فيها علشان عايز يحس بالامان المشكلة انك خلتية يفقد الثقة فيكى ولتانى مرة بقولك ان الكذب مش بيحل اى مشكلة الحل الوحيد انك تبعدى عن الشخص الى كنتى مرتبطة بية دا وحاولى تكلمى الى مرتبطة بية حاليا واحكيلة كل الى حصل خلية يحس انة لسة واثق فيكى الصراحة بتصلح كل حاجة حتى لو كانت ممكن تزعل وصدقينى الراجل يحب الصراحة وخصوصا فى الارتباط غيرى حياتك خليكى واثقة في ربنا وثانيا فى الى مرتبطة بية وصلى استخارة والى كاتبهولك ربنا هيكون بس قبل اى شى لازم تصارحى خطيبك دا بكل الى حصل بس بطريقة كويسة لان دا هيسد نقطة سودة كانت ممكن تفضل فى حياتكم علطول

واحب ان كل من قرا الموضوع يشاركنا فى حل هذة المشكلة لا تقرا وتذهب قد يكون رائيك هوا الصواب

والله اعلم 

تعديل الرسالة…

تذكر قول الله تعالى :(مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلاَّ لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيد).

المشاركات الشائعة

انضم لاسرت معلومة